Kollat på apans ögon i mikroskop, och klasskamraters ögon. Och öron, näsor, svalg och halsar också. Lärt oss undersökningsteknik med andra ord!
 




Varit i Kivik och myst i en stuga med det här gänget :)
 

Varit på öron/näsa/hals(ÖNH)-op och lärt oss hur man tvättar händerna sterilt. Vet inte om det är för att jag helt enkelt inte passar till ÖNH-op men det var inte jättekul, tonsillektomin vi fick se såg väldigt brutal ut och jag försökte att inte tänka på hur ont det nog hade gjort om pat inte vore sövd. 
 
Lärt oss hur man gör "fri luftväg", vilket bland annat innefattade nöd-koniotomi, vilket är det där snittet i halsen man kan göra om pat håller på att kvävas av något hinder i övre luftvägarna. 
 
Matchat det enda i min sjukhusoutfit som går att matcha - strumpor och skor.
 

Funderar över vad för injektion mitt öga efter linsanvändning skulle klassificeras som.
 
 
Och spelat konsert, fast det har jag ingen bild på :) Fullt ös medvetslös har det varit i alla fall! Men kul :)

Kommentera

Publiceras ej