Om man har järnbrist, vilket ju är ganska vanligt hos oss kvinnor, borde man äta järnrik mat, vilket innefattar lever, kött, frukt-och grönt och spannmålsprodukter. Om man gör detta så är det en väldigt bra idé att kombinera det med c-vitaminrika saker eftersom c-vitamin förbättrar järnupptag.
Dock är det en dålig idé att kombinera det med kaffe, te eller mejeriprodukter, eftersom dessa hindrar järnupptaget i kroppen.
Just sayin' 

Tenta om 10 dagar och jag har en hel termin (och en hel kropp!) att läsa in mig på, så det är precis lika illa som det ser ut! 😆
Har idag försökt organisera alla mina papper så nu borde allt som hör till samma veckor vara på samma plats! Tråkigt nog upptäckte jag att jag under terminens gång visst glömt att göra några anteckningar på mag- och tarmkanalen, cirkulatorisk chock och lungveckan. Oops... 😅
Så idag har jag suttit och plöjt igenom 100 sidor i den fina gröna boken (Boron), livet är underbart.

 
Har börjat läsa den här boken efter enträgna tips från min mamma. Den verkar vara ungefär som en blandning mellan The Secret (som jag först älskade och sen hatade) och Mindfulnesskursen jag fick testa i skolan i höstas. Hmm. Vi får se hur det slutar.