Jag har tydligen ärvt min pappas samlar-anlag. När jag pratade med utbytesstudenten, som skulle packa ner hela sitt ettåriga sverigeliv i två resväskor, insåg jag att mitt treåriga studentlundliv knappt skulle få plats i en mindre lastbil. Jag har så sjukt mycket saker på mitt rum. Och typ alla möbler har förvaringsutrymmen i sig! Garderob, två bokhyllor, stor byrå, nattduksbord med två hyllor inuti, hurts med lådor, fyrkantig ihålig pall, utdragbara lådor under sägen, tolaettbyrå, och en massa smålådor ovanpå garderob och bokhyllor. 
Jag fick typ panik på alla sakerna nu när jag tänkte på det. "Men det är lugnt, jag slänger ner lite saker i källarförrådet" tänkte jag, och sen insåg jag att mitt källarförråd är överfullt det också!! Vad är det jag samlar på egentligen?? 
Jag har ingen aning. 
Måste seriöst rensa. Tänker alltid: "åh vad skönt det skulle vara att ha lite ordentligt förvaringsutrymme så man fick plats med sakerna nån gång" men sanningen är att jag inte skulle få plats även om jag hade mer utrymme! Utöka utrymme är ingen bra idé, jag har lärt mig det av min pappas misstag. (Som han inte tycker är misstag alls, han är samlarnarkoman typ :P) Aaaaah! Jag vill inte bli som han i samlaravseendet!!! Nu bannemej ska det till en storrensning efter tentan! Har ju tiden i sommar så det är bara att göra det. 
Är bara så jäkla sentimental till alla sakerna. "Tänk om jag får nytta av mina gamla t1-anteckningar nån gång i framtiden? De kan jag ju inte slänga!" Men så har vi ju det faktum att jag aldrig har öppnat T1-blocket och endast kollat på utvalda föreläsningshandouts, bara för att inse att de typ inte innehåller någon information av värde för mig i nuläget alls. Och typ tre kartor på Lund och tre gratisplånböcker från Skånetrafiken "för de kanske jag kommer vilja använda nån gång". 
Eh, nej. 
Och det var bara för att nämna några exempel. Hela mitt rum är fyllt av bra-att-ha-nån-gång-saker, aaaaah, jag är alldeles för lik pappa redan!!!

Kommentera

Publiceras ej