Hihi. Idag ringde läkaren som diagnosticerade mig med allergi och astma till mig för uppföljningssamtal. Och jag berättade hur jag hade ändrat mina doser som hen sagt osv och hen sa att hen tyckte det var toppen att jag anpassade min medicinering till mina behov. Jätteduktigt av mig att sätta mig in i min astma och ändra behandlingen efter behov. Och hen blev alldeles glatt överraskad när jag frågade om jag kunde få en PEF-mätare för att kolla mina luftrör själv.
Jag framstod nog som ännu duktigare än jag egentligen är eftersom jag i doktorns ögon tekniskt sett är civilingenjörstudent, hihi! Men nu fick jag ett uppföljningsbesök till hösten också. Och ska få göra spirometri nån gång i framtiden. 
Jag fattar inte varför inte alla patienter följer läkarens rekommendationer till punkt och pricka. Jag känner mig duktig och mår bra och läkaren är nöjd. Win-win ju!
Sommar2014,

Kommentera

Publiceras ej