Detta är min första helt lediga och ensamma helg i Lund på denna terminen! Det känns konstigt, men jätteskönt! Sov länge idag, sen gjorde jag gröt till frukost och åt den i sängen framför julkalendern. Mys! Sen gjorde jag ingenting som tog några timmar och sen hann jag med lite plugg innan jag for med typ halva korridoren på en julkonsert i universitetsaulan som en korregranne var med och sjöng i. Och åh vilken mysig konsert! Är man van vid att repa hela november med samma gamla klassiska julkonsert med gamla orkestern så känns det så konstigt när nya orkestern endast repar totalt 3h på julrepertoaren för att den är så lätt och i princip bara består av komp. Och inte kör nya orkestern med julbord heller. Det saknar jag fruktansvärt mycket!
Men julkänslan spred sig när man fick sitta och lyssna på en massa julsånger. Jag har ju knappt ens julbakat (slängt ihop en sats lussekatter en gång) och julstjärnan kom med nöd och näppe upp vid första advent men resten av julpyntet ligger och väntar på att jag ska städa mitt rum så jag kan sätta upp det. Så städa rummet är precis vad jag ska göra nu. Roligare lördagskväll har man väl haft men ibland måste det till en städkväll alltså! För varje år på läkarprogrammet har det blivit mindre och mindre nerräkning till jul (vi har inte ens haft något årligt julbak i korridoren och det lär inte bli nåt heller!!) och det är ju trist. Så jag får la allt ta och städa och sätta upp julpyntet i alla fall!



Lundagård var mysigt dekorerat, julstämning på det också!

Kommentera

Publiceras ej