Helt icke-rangordnat bara i den ordningen jag kommer på dem för stunden.
 
Saker jag är less på just nu:
  1. Att vara stressad - har fortfarande inte vant mig vid mitt nya liv som innebär antingen typ noll fritid eller extrem pluggstress
  2. Att vara spänd i ryggen - känns som att jag har övertryck i huvudet, speciellt när jag börjer mig ner eller tuggar på något med lite mer motstånd, och mår emellanåt illa av att det gör ont. Och när jag försökte boka massage på gerdahallen var det fullbokat ända tills jag kommer hem från USA, snyft.
  3. Pendlingen - behövs ingen kommentar
  4. Att bära omkring på min jävligt tunga ryggsäck fram och tillbaka dagarna i ända - alternativet är att ta ut kursboken men då har jag inget vettigt att göra på tåget och då känns pendlingen ännu surare
  5. Motvinden när jag cyklar hemåt i uppförsbacken - alltså vad är det för jävla fel på Lund? Det är varken platt eller ligger vid havet, inget som rättfärdigar den satans vinden!
  6. Att jag tydligen är mer allergisk än jag trodde och kanske har astma - har sen helgen hos Johanna med katten börjat ha kliande och rinnande ögon och nästäppa lite då och då med jämna mellanrum, utan att jag är i närheten av någon katt. Så uppebarligen har det triggats igång någon/några annan allergi/er också? Typ pollen eller damm eller nåt skit. Pappa var tydligen stark dammallergiker, vilket jag inte visste innen jag tog upp ämnet allergi i påskas, så jag har väl varit atopiker utan att veta om det, suck. Och har känt av luftvägssymptom så kanske har allergisk astma också. Men hinner inte undersöka mig förrän efter karnevalen om en månad, vilket också är dumt.
  7. Min grannes basmusik - behövs ingen kommentar
 
Saker jag är glad för just nu:
  1. Att jag får äta sötsaker igen - hehe. Mitt sätt att ta mig igenom stress och belöna mig själv efter en extra jobbig lång dag när jag är ASHUNGRIG på tåget hem kl fem och vet att jag inte får mat förrän tidigast halv sju-sju
  2. Att jag gick till kliniken idag och fick en bra handledare - som frågade "vad behöver du göra?" och fixade så att jag fick göra saker för fyra underskrifter på vårt papper! Tänkte "skolkat" från kliniken för att läsa i boken istället (vi har eget ansvar för att vara på klinik eller läsa på) men det var ju bra att jag inte gjorde det
  3. Att jag ska till USA jättesnart och allt inför resan är fixat!!!!!!!! - behövs ingen kommentar
  4. Att jag och mina närstående är besparade några allvarliga sjukdomar - perspektiv på livet av att gå på sjukhus, som sagt
  5. Att jag ska vara ledig i sommar!!!! - och det är bara ca 1,5 månad dit!
  6. Att jag kommit igång lite med träningen typ regelbundet - till bekostnad av pluggtid och resultat av ännu mer plusstress iofs, men det glömmer vi för detta är den positiva listan!
  7. Att orkesterrepet på fredag kväll är borttaget - så jag kan göra vad jag vill istället och gå och lägga mig svintidigt för att sova igen min sömnbrist
 
Och eftersom jag är en sjukt neutral människa har jag lika många positiva som negativa punkter!

Kommentera

Publiceras ej