I mitt sjuka tillstånd har jag inte så mycket bättre för mig än att se på film (10 st avverkade, börjar bli trist nu) och att kolla på mellandagsrea på nätshoppar. Tyvärr har jag blivit väldigt kräsen och hittar inte alls mycket jag tycker är snyggt. (?!??!?) Däremot hittar jag en massa plagg med konstiga utskärningar som jag verkligen inte förstår mig på, till exempel dessa:


1. Bland "festklänningar" hittar man en hel del såna här set, bestående av tröja och tight kjol. Som en tight fodralklänning fast avklippt i mitten med lite marginaler. Inte snyggt. Har inget emot varken magtröjor eller tighta kjolar, men tillsammans blir det bara lite för mycket.

2. Klänningar med konstiga assymetriska utskärningar på magen. Konstigt, och inte snyggt.

3. Klänningar med utskärning i armhålorna/strax framför armhålorna verkar ha blivit riktigt poppis. Nelly har ett enormt utbud av dem och drottningen hade sån utskärning på sin klänning till 70-årsdan:
Kan nån förklara för mig vad som är grejen? Man slipper kanske svettfläckar? Men alltså de där hålen ser ju bara så malplacerade ut!


Så nu vet ni det, köp inga konstigheter.

Kommentera

Publiceras ej