Brukar göra min egna müsliblandning av naturella frön osv, men idag fick jag för mig att jag skulle rosta den för att spexa till tillvaron lite! Letade till och med upp ett recept för att jag var osäker, men det blev inte någon höjdare alltså. Alldeles för hög värme på ugnen = bränd müsli. För mycket olja = klibbig och fettig müsli. 
Räddade det jag kunde (burken var full när jag började) och det jag lyckades rädda smakar faktiskt ganska gott! Får egen-experimentera med receptet nästa gång så kanske det blir bra.


Om ni undrar vad jag har i är det: solrosfrön, pumpakärnor, sesamfrön, linfrön, hackade valnötter och mandlar (lätt ringlade med honung), physalisfrön och riven kokos. Och så pyttelite salt över allting. Kokosen var en riktigt dålig idé att rosta, den blev bränd på typ två sekunder, så nästa gång har jag i den efteråt. 




Kommentera

Publiceras ej