Med undantag av 6h igår morse-fm så har jag legat i min säng ända sen måndes efter sjukhuset. Det började med mkt halsont och så såg jag vita prickar på mina tonsiller när jag kollade i spegeln och freakade över att jag kanske fått bakteriell tonsillit (halsfluss). Men igår var halsen lite bättre dock kom förkylningen med nästäppa och huvudvärk och allt. Lustigt nog är jag mest täppt bara på ena näsborren, vilket någon kommenterade som "du kanske har bihåleinflammation". 
I dunno? Känns som att jag borde kunna det här för jag har precis gått på öron/näsa/hals, så känner mig lite dålig över att jag inte vet. Läste på i min önh-bok och man kan få vita prickar av en viral tonsillit också, och med tanke på att snuva och hosta var uteslutande faktorer för bakteriell tonsillit för vuxna så jag har nog inga bakterier i mig i alla fall. Och jag har ingen feber. Så förutom den där konstiga ensidiga snuvan så verkar det alltså som att jag har en vanlig virusinfektion i näsa-mun-och svalg. 
 
Både igår em och hela dan idag har mitt huvud känts helt tjockt och idag orkar jag knappt stå upp. Tur för mig att jag har en ledig dag just idag (hur underbart vore inte det om jag vore frisk???!!) så jag missar i alla fall ingenting. Oroar mig lite inför imon för har avslutande seminarier på önh då! Krävs att jag klarar av att stå upp liksom... 
Nåja. Jag försöker göra det bästa av situationen och ligger i sängen och kollar serier och äter massa frukt. Hade en liten dipp för några timmar sen där jag höll på att dö av uttråkning (att bara ligga i sin säng och glo på datorn i nästan ett dygn är en himla kontrast från min vanliga vardag...) och allt kändes meningslöst. Men sen tog jag två panodil så då blev livet lite bättre, haha! Ska cykla till Apoteket och köpa lite livsnödvändigheter nu, bor man ensam får man fixa sånt själv, trots att det känns som att nån försöker trycka ihop skallen på en. 
 
 
  
 
 
Tur att det finns andra glädjeämnen här i livet som kan rycka upp en lite trots sjukdom!

Kommentera

Publiceras ej