Herreguuud vad trött jag är!! Cyklade hemifrån 06.55 imorse och var hemma 17.00, och då slutade vi ändå tidigt.  Dock har vi det otroligt bra i Hbg så jag klagar bara liiiite. Klockan är ju inte överdrivet mycket än men ändå känner jag mig helt utpumpad. Det är så mycket nya intryck varje dag, och ändå har vi inte ens börjat praktiken än! Idag hade vi ett gäng föreläsningar bland annat om hygien (där vi fick sprita in händerna och sen hålla dem i en sån fluorescerande box, det var kul hihi) och så hade vi en rundvandring på akuten. Sååå spännande!! Alltså iiiiih! :D
Vi har ju först tre intro- och övningsveckor nu innan vi börjar på vår praktik, vilket känns väldigt skönt! Jag känner mig på ett sätt inte redo alls, men av vad jag har hört från de äldrekursare jag pratat med så känner man sig aldrig redo egentligen, det är bara att hoppa på tåget typ. Klinterminerna, AT, ST. Men på ett annat sätt känner jag mig ändå sjukt redo, för jag är ganska less på att bara sitta och läsa alternativt gå på föreläsningar, det ska bli så kul att få göra något praktiskt, att vara med på riktigt liksom! Pepp, pepp, pepp!
"Från och med nu och för resten av ert yrkesverksamma liv måste ni börja planera en dag i förväg, veta vart ni ska vara nästa dag och vad ni ska göra" sa vår kursledare både igår och idag. Det verkar vara dags att bli vuxen och ta ansvar på riktigt. Så jag tror att jag ska ta och kolla upp vart jag ska vara imorgon, innan jag slocknar i min säng! Natti!

1 kommentarer

Malin

29 Jan 2014 22:45

Det är nog som du skriver, man blir aldrig "redo". Det är bara att hoppa på tåget ändå och lita på att det håller. 1,2,3!

Kommentera

Publiceras ej