Herreguuuuud vilken träningsvärk jag har idag! Kunde knappt resa mig ur sängen imorse! Drog mig ut på en promenad, för röra på sig ska visst hjälpa bäst mot träningsvärk, dessutom var det sjukt fint väder och jag har annars suttit inne hela dan och pluggat. Det går faktiskt bättre med bakterierna nu, plöjde igenom CNS-infektioner och det kändes ändå överkomligt. Skönt!


Och sen en annan sak: ärligt talat så hatar jag duvor. Skulle faktiskt kunna sträcka mig till att säga "duvorna kan gå och dö". Hur många miljoner gånger har jag inte blivit väckt på dygnets alla timmar av en duva som sitter precis utanför mitt fönster och låter så jävulusiskt högt att det väcker mig trots att jag sover med mina superöronproppar! Mest irriterande är det kl 4 på morgonen. Senast hände det för 20 min sen när jag tog en powernap. Det är som om odjuren aldrig sover!
Inte gör de någon nytta i världen heller. Småfåglar och rovfåglar och sånt - de gör nytta, äter mask och sånt, dessutom är de oftast trevliga att lyssna på och kvittrar lagom högt och inte mellan 23-06. Men duvor... Det enda de gör är att "kuttra" provocerande högt dygnet runt och skita ner saker. Världen skulle bli mycket bättre om de inte fanns. I alla fall skulle jag haft större chans att sova en hel natt under vår-sommarhalvåret.

Nu menar jag inte att man ska utrota alla duvor. Men de kan väl leva någon annanstans än där jag bor?


Dagens gnäll över.

 

Kolla så ond den ser ut!

Kommentera

Publiceras ej