Eftersom jag haft så mycket fritid nu på sommaren har jag börjat kolla en del på tv. Hittade av en slump programmet "Tonårsbossen" och tyckte det var kul, så nu har jag sett nästa alla avsnitt. Går ut på att tonåringar typ 14-åringar ska sköta hela familjens ekonomi i en månad med pengarna föräldrarna drar in. Eller nä, det handlar ju egentligen om att tonåringarna får möjlighet att slösa mycket mer pengar på sig själva än de nånsin fått! Händer samma sak i alla program.
Men det är ju klassiskt ett sånt program som jag  själv hade älskat att vara med i när jag var tonåring! Kanske inte när jag var 14 (hade absolut ingen klädsmak då, minns inte ens vad jag var intresserad av?) men typ i 17-årsåldern. 
 
Men det jag tycker är så otroligt konstigt är att Alla de här tonåringarna har en "drömsak" de skulle vilja köpa, en väska, en systemkamera, biljetter till en konsert osv, MEN de köper liksom aldrig den här saken utan de köper en massa andra saker som de tydligen också vill ha. Typ kläder och fika ute varje dag. Det var en av dem som köpte en ny ljudanläggning för  6 och ett halvt och sen inte hade råd med drömkameran för 5 och ett halvt...
Det är i slutet av programmet INTE EN ENDA som har köpt sin drömsak
I don't get it. 
Det kan ju inte riktigt vara drömsaker isf? Hade jag varit med där så hade min drömsak varit det första  jag hade köpt, och allt annat jag vill ha lite mindre, i andra hand! Det kan ju inte vara en riktig drömsak om man köper allt annat först och sen "väntar till slutet av månaden för att se om jag har pengar över"? Vilket de btw aldrig har för då har de hunnit slösa bort dem på strösaker. 
 
 
Och på tal om drömsak så insåg jag nu att jag inte har nån för tillfället? I våras var min drömsak ett par Jeffrey Campbell-skor, och jag köpte ju ett par gråa med spikes på en storrea någon månad efter att jag kommit på att jag ville ha dem och sparat ihop. Men sen visade det sig att de var för stora så jag fick skicka tillbaka dem. Det var lite tråkigt, men samtidigt insåg jag att hur grymt snygga de än var så hade jag egentligen inte någon nytta av dem alls. Dels matchade de inte alls min gråa kavaj som jag hade tänkt från början och sen så var spikesen sjukt otympliga, liksom jättevassa! Och oförsiktig som jag är + festfylla skulle bara leda till att jag skadade mig själv, någon annan, eller rispade upp mina egna skor, haha! Så som sagt, JC-skor har kasat ner en del på min önskelista nu faktiskt.
Sen ganska nyligen var min drömsak en ny locktång och det köpte jag ju i början av sommaren.
Så nu är det alltså inget...?
Men Gud vad tråkigt att inte ha en drömsak att drömma om, måste hitta nåt!!
Tänkte ju köpt nya löparskor men nu har jag ju inte fått springa i sommar och i höst kommer jag ju knappast springa så det är inte värt att slösa pengar på känner jag. Hmm, måste hitta på nåt nytt.
 
 
 
Btw imorn jobbar jag min sista dag och detskablisåhimlasköntattvaraledigliteäntligen!!! :D
 
 

Kommentera

Publiceras ej