Jag hade jättefel, det finns wifi i rummen och det är gratis också! Annars är hotellet rent och fräscht, lite litet rum men vi klarar oss, vi ska inte hänga här så mycket! Resan hit gick bra fast jag gick upp 5.20, efter fyra timmars sömn så jag var lite död imorse, men nu har jag repat mig! Dock blrv jag sjukt besviken över att det var dåligt väder här när vi kom! :( Regnade och allt, men regnet slutade som tur var ganska snabbt och sen dess har det bara varit molnigt.
 
Det första vi gjorde var att leta upp ett matställe för vi hade inte ätit något på 8 timmar, efter att ha velat runt lite blev det ett italienskt pizzaställe. Jag är inte så mycket för pizza egentligen men herregud vad god denna var! Min förundran kan ju ha nåt att göra med att jag var helt utsvulten, men den serverades på en enorm skärbräda i trä typ med egen slicer, och brödet var jättetunnt och krispigt, och den var inte flottig alls, så lite lyxigare än vanligt var den allt! Sen kostade den ju 12 euro också. Stället var väldigt mysigt i alla fall.
 
 
 
 
Eftersom vi inte kunde dra ner till stranden passade vi på att gå längs med "lyxiga" shoppinggatan - Passeig de Gracia - och hade otroligt kul åt att folk stod i kö för att komma in på Louis Vuitton-butiken.
 
 
 
Vi råkade passera ett av våra sevärdhetsmål - La Pedrera - ett av Gaudis verk. Då kan man checka det på listan!
 
 
 
Och sen gjorde jag världens kap! Korta träningsbyxor, som jag har letat efter hela sommaren, från ett spanskt märke (Oysho) som var lagom korta och satt som en smäck! Billiga var de också! Woopiewoop! 
 
 
 
Och nu ska vi dra ner till hamnen och dricka lite mojitos! Tjoflöjt!
Barcelona,

Kommentera

Publiceras ej